Widzialność dobra
18.08.2017, 11:34, Potęgowo
Pociąg SKM ze Słupska do Gdyni Gł. mija właśnie doskonale widoczny z dalszej odległości semafor wjazdowy do Potęgowa. Owa widzialność to rzecz warta podkreślenia dlatego, że takich przypadków jest niestety jak na lekarstwo. Przy elektryfikowaniu wielu linii kolejowych najwyraźniej nie myślano o zapewnieniu widoczności sygnałów, toteż większość semaforów kształtowych dosłownie ginie w pajęczynie. To właśnie dlatego mawia się teraz, że sygnalizacja kształtowa, chociaż piękna, to jednak nie nadaje się na linie zelektryfikowane - ale kto wie, może gdyby kilkadziesiąt lat temu zadano sobie trud odpowiedniego zaprojektowania sieci trakcyjnej, teraz skala problemu byłaby znikoma?
autor: MaKu
26.10.2017, 18:51
Sieć jak w Rudnej Gwizdanów daje radę.
autor: Lukasy
26.10.2017, 20:16
Niestety takich stacji też jest jak na lekarstwo, podobnie jak dobrze widocznych semaforów kształtowych :p
30.10.2017, 12:45
Zawieszenie poprzeczne sieci trakcyjnej (jak w Rudnej Gw., Kutnie itd.) oprócz wielu zalet ma też niestety wady. Dlatego w przypadku ciężkiej sieci trakcyjnej (3kV =) nie jest powszechnie stosowane.
20.08.2018, 13:28
Problem widoczności dotyczy także semaforów świetlnych, więc akurat na bezmyślność projektantów/wykonawców nie ma prostego rozwiązania.