06.12.2015, 16:03, Kraków Gł.
Jeżdżąca głównie wokół krakowskich kominów EU07-446 czeka na nadejście nocy i podjęcie typowej dla niej pracy, polegającej na prowadzeniu nocnego pociągu Silesia. Stałe zatrudnienie wynika z tego, że lokomotywa przystosowana jest do jazdy także w Czechach. Tytuł zdjęcia jest jednak związany z czym innym - w momencie wykonywania zdjęcia maszyna jeździła już 28 lat bez naprawy głównej. Ostatecznie dojeździła do 2017 roku, kiedy została odstawiona jako oczekująca naprawy głównej, co oznacza, że od momentu opuszczenia poznańskich zakładów Cegielskiego jeździła przez 30 lat, przechodząc w tym czasie jedynie naprawy rewizyjne, co jest absolutnym rekordem. Wytłumaczeniem takiego stanu rzeczy jest najpewniej dawny przydział do lokomotywowni w Katowicach. Internetowe źródła twierdzą, że katowickie maszyny w ciągu doby nie jeździły ani zbyt dużo, ani zbyt daleko.
Zobacz też:
ujęcie drugie