Jednostki krajowe i zagraniczne
27.08.2022, 16:15, Stargard Szcz.
Pociąg osobowy 78405 z Poznania Gł. do Świnoujścia dotacza się do peronów, odbijając dwudziestkę na przejściu dla pieszych. Obsługę trakcyjną zapewnia wyprodukowany w sądeckim Newagu pojazd rodziny Impuls, który obecnie jest najchętniej kupowanym w Polsce elektrycznym zespołem trakcyjnym, a liczba wyprodukowanych jednostek zbliża się do 300 sztuk. Sam tylko Zachpom posiada w swoich zasobach 22 ED78, 22 EN63A oraz 12 EN63H, co razem daje 52 pojazdy. Tymczasem na odjazd w stronę Kolina oczekuje już pociąg 81108 Włókniarz ze Szczecina Gł. do Łodzi Fabrycznej, obsługiwany jednostką produkcji szwajcarskiego Stadlera. Oczywiście, jak głosi napis, pociąg wyprodukowano w Siedlcach, lecz rodowód serii Flirt jest jak najbardziej szwajcarski, a w całej Europie sprzedano już ponad 1000 pojazdów tej rodziny w rozmaitych konfiguracjach. Tymczasem w Polsce najwięcej Stadlerów jeździ w Kolejach Mazowieckich. Przewoźnik posiada 10 starszych ER75 oraz 61 nowych ER160, co razem daje 71 jednostek. Nieco mniej, bo 32 jednostki serii ED160 użytkuje PKP Intercity. Dodać należy także ŁKA, gdzie kursuje 20 Flirtów oraz 4 starsze EN75 w Kolejach Śląskich.
Brak komentarzy do zdjęcia.