Goleni�w - Ko�obrzeg

Linii ko�obrzeskiej jeszcze kilka lat temu wr�ono zag�ad�. Ostatnie "klasyczne" poci�gi zestawiane by�y z lokomotyw SP42 i wagon�w 120A. Drogie w eksploatacji diesle i niezbyt dobre osi�gi prawie przyczyni�y si� do zawieszenia ruchu. Sytuacja zmieni�a si� za spraw� SA110 - poci�gi z Ko�obrzegu zosta�y wyd�u�one do Szczecina G��wnego, wi�c skoro najwi�kszy wr�g pasa�era - przesiadka - zosta� wyeliminowany, ludzie powr�cili z czasem do podr�owania kolej� na tej trasie. Rok 2010 przyni�s� zakupy taboru i tym sposobem na linii pojawi�y si� nowoczesne SA136, za� w 2011 roku wyremontowano tory na odcinku P�oty - Trzebiat�w, dzi�ki czemu czas przejazdu uleg� skr�ceniu o 20-25 minut. Niema�� ciekawostk� mo�e stanowi� fakt, i� ze wzgl�du na trwaj�ce remonty na linii Warszawa - Gda�sk, PKP IC zdecydowa�o si� wytrasowa� sezonowy poci�g z Warszawy do Ko�obrzegu przez Kutno, Pozna�, Szczecin, Goleni�w i dalej w�a�nie t� lini�. Czas przejazdu by� w por�wnaniu do innych wariant�w na tyle atrakcyjny, �e po��czenie sezonowe cieszy�o si� naprawd� du�ym zainteresowaniem. Jak wida�, nawet w owianej z�� s�aw� firmie (zwan� dalej PKP) mo�liwy jest happy end - wystarczy odrobina dobrej woli.


w zwi�zku ze zwi�zkiem zobacz tak�e:
lini� prowadz�c� te� nad morze, ale pod pr�dem
lini� do Poznania

Galeria kolejowa
ostatnia aktualizacja: 19.12.2011