Szczecinek - Słupsk

Odcinek ze Szczecinka do Słupska był dość unikalny - po pierwsze ciekawy system sterowania ruchem, czyli system Kapsch, o którym już tyle napisano, że nie będę tego powielał. Po drugie była to ostatnia linia przebiegająca przez województwo Zachodniopomorskie, na jakiej w planowym ruchu można było spotkać piętrowe zespoły Bhp. Niestety 13 lipca 2010 roku koło Korzybia czołowo zderzyły się dwa pociągi osobowe, w wyniku czego rannych zostało 37 osób. Bodajże 2 dni później szlak udrożniono, ale 30 lipca ruch na linii zawieszono z powodu zagrożenia w bezpieczeństwie ruchu i wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Po tym zawieszeniu piętrusy na linię już nie wróciły. Ruch pociągów przywrócono kilka miesięcy później, ale w okrojonej wersji i do tego obsługując kursy szynobusami.



w związku ze związkiem zobacz także:
magistrala nadmorska
zlepek trzech linii
z Runowa w kierunku Chojnic

Galeria kolejowa
Ostatnia aktualizacja: 21.07.2017